Ideální tlak v pneumatikách pro horské kolo se může lišit v závislosti na několika faktorech, včetně typu terénu, váhy jezdce, šířky pneumatik a osobních preferencí. Zde jsou obecné pokyny:
1. Tlak pro jízdu v terénu:
- Pro jízdu v technickém terénu s kameny, kořeny a nerovnostmi je vhodné snížit tlak v pneumatikách.
- Snížený tlak umožňuje pneumatikám lépe se přizpůsobit nerovnostem terénu a zlepšuje trakci a kontrolu nad jízdním povrchem.
- Pro horská kola s dušemi se tlak obvykle pohybuje mezi 18 až 25 psi (1,2 až 1,7 bar), ale může se lišit podle šířky pneumatik a váhy jezdce.
2. Tlak pro jízdu po asfaltu:
- Pro jízdu po hladkých cestách, cyklostezkách nebo asfaltu je obvykle vhodné zvýšit tlak v pneumatikách.
- Vyšší tlak snižuje valivý odpor a zvyšuje účinnost jízdy na tvrdých površích, což umožňuje rychlejší jízdu a menší opotřebení pneumatik.
- Pro horská kola s dušemi se tlak obvykle pohybuje mezi 30 až 50 psi (2 až 3,4 bar), ale opět může být ovlivněn faktory jako je váha jezdce a šířka pneumatik.
3. Tlak pro tubeless setup:
- Pro horská kola s tubeless setupem se tlak může lišit.
- Díky absenci duše je možné používat nižší tlaky bez rizika defektu.
- Někteří jezdci zvolí tlaky kolem 20 psi (1,4 bar) pro technické sjezdy, zatímco pro jízdu po asfaltu může být vhodné použít tlak kolem 25 až 30 psi (1,7 až 2 bar).
Je důležité experimentovat s tlaky v pneumatikách a najít ten, který nejlépe vyhovuje vašemu stylu jízdy a podmínkám, ve kterých nejčastěji jezdíte. Doporučuji začít s doporučenými hodnotami výrobce a postupně upravovat tlak podle svých preferencí a zkušeností.