Horská kola mají obvykle různé převodové systémy, které umožňují cyklistům přizpůsobit odpor a rychlost k jízdním podmínkám. Existují dva hlavní typy převodů: převody v předním a zadním převodníku.
1. Převody v předním převodníku: Přední převodník má sadu ozubených koleček, které se pohybují mezi různými převody. Změna převodu v předním převodníku mění velikost převodníku, což ovlivňuje celkovou převodovou poměr. Větší převody v předním převodníku obvykle znamenají vyšší rychlost, zatímco menší převody umožňují snazší překonávání strmých stoupání.
2. Převody v zadním převodníku: Zadní převodník má sadu ozubených koleček na zadním kole, které mění rychlost a odpor. Změna převodu v zadním převodníku ovlivňuje jemnost přizpůsobení rychlosti a odporu, což umožňuje jemnější úpravu jízdního zážitku v závislosti na terénu.
Rozsah převodů u horských kol může být různý, přičemž některé kola mají široký rozsah převodů pro snazší přizpůsobení různým podmínkám terénu, zatímco jiné se mohou zaměřit na určité jízdní podmínky, jako jsou sjezdy nebo stoupání. Jízdní styl, terén a preference jezdce hrají klíčovou roli při volbě vhodného převodového systému.